Mitt i sommaren

Sommarbild

 - En naken Skalman som klättrar upp på bryggan. Kan vi vara årets sommarbild på spåren??

Valde att tjuvstarta midsommarhelgen med en ledig torsdag och en onsdagskväll ute på Antons ö-stuga, där alla dessa Oslo-pågar hade valt att spendera en kväll av sin semester.




Midsommarfestligheterna gick av sin stapel i Medle med det mesta som hör midsommar till. Nubbe, kransar, solsken och lekar. Solskenet brukar väl i ärlighetens namn oftast vara regn, men bilden i huvudet av midsommar är ändå med solinnehåll. Senare på kvällen blev det även logdans. Kanske inte i ordets rätta bemärkelse, men nån form av dans var det, och nån form av loge var det också.


På midsommardagen var det lite grillning och holabaloo i burs med familjerna, där bl a Ante och Patrik visade hur man pinkar i skogen.

Idag vann vi även en fotbollsmatch trots bedrövligt spel (dålig uppladdning?). Tre friska poäng iaf och det är ju, enligt vad jag hört det som räknas. Känns till största del rätt bra att midsommar helgen nu är avklarad och man kan börja på en ny påse inför stundande festival. Inleder arbetsveckan med kurs och gratis, förhoppningsvis god, lunch. Måndag känns därmed inte så skrämmande.

Nu eftersom jag skött mig så snyggt i helgen(?) har Linnea kommit med lösviktsgodis och själv har jag laddat hem klassikern stand by me. Filmen alltså. Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback