A hard days ledighet

Har idag varit ratt pa alerten med diverse saker i motsatts till hur dom lediga dagarna i vanliga fall brukar se ut. Stadat, betalat diverse rakningar (min privatekonomi och london gar inte ihop, 4 dagar efter loning och redan en mindre kris), forsokt lirka lite skatteaterbaring samt avverkat diverse sk internet saker som hogskoleansokan. Korde pa ett vinnande(?) koncept och knapade ihop en likadan ansokan som ifjol. Kommer jag in sa blir det journalist i Sundsvall till hosten (med dom vanliga forbehallningarna), och har sedan lite historielarar-utbildningar  spritt over Sverige som backup. Men det ar ju annu ett tag kvar till hosten, och eftersom man anda hunnit vara med nagra ganger vet man ju att mycket kan handa.

For att aterupphalla nan slags ledighetstatus sa har jag aven hunnit se fyra avsnitt 24 imorse. Sasong tva av 24 och nu borjar det dra ihop sig, bl a har en kille vid namn Isberg(!) gett sig in i handlingen.

.."Forbehallningarna", finns det ordet forresten?

Blev ett visst firande i sondags trots mandagsjobb, men det var man ju vard. Nu blir det en Harcourt paus, atminstone fram till nasta sondag da "Swedens finest" spelar.

Har aven,efter lite turer fram och tillbaka, mest troligt tankt saga upp fran slutet av April, sa det blir helledigt i Maj och sa man hinner med lite semester i London efter Amerika-aventyret. Har helt enkelt kommit fram till att livet som halvfattig turist ar det som passar mig bast.

Kommentarer
Postat av: Anette Hanneby-Andersson

Hej Tobbe! Hoppas allt är väl med dig. Hade besök av dina föräldrar igår kväll. Trevligt som vanligt.Du har då skrivit så himla mycket,har inte hunnit läsa allt men det blir väl. Det blir väl inte så länge förrän du kommer tillbaka till "Burs".Hälsa Samuel Linnea och Sofia från mig. Ha det! Anette. Dan och Jonas hälsar.

2007-04-06 @ 14:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback