Tåg och annat i all hast

Jag är tillbaka i moderlandet igen efter en kort men intensiv resa till Oslo via Sthlm i ditt hjärta.

Skulle ju egentligen återkomma med resultat, men jag vet inte om jag har något. Tycker själv intervjun gick rätt bra, dom skulle kolla upp lite referenser och sånt sen får man nog ett besked i början på nästa vecka. Ja, efter en fuling i kösystemet hann jag även emllanåt åtminstone ansöka om norskt personnr och skattekort, vilket känns bra att ligga ett litet steg före själva händelserna.

Någon lägenhetsvisning blev det däremot inte. Efter nåt tappert försök gav jag upp efter en redan ansträngande dag. Känns som att man nog måste vara på plats på riktigt för att det ska ordnas.

Mäsrkte även att man kan åka tåg mellan Oslo - Sthlm för drygt 200 spänn på sista minuten, vilket är rätt billigt.  Jag har alltid gillat tåg som färdmedel (även om det fick sig en törn efter jag och Sammes 48 timmars sträckresa till Barca under tågluffen). Det som drog ner betyget lite är att jag hade ospecificerad plats på ett fullbokat tåg, och därför fick byta plats ca 19 ggr.

Ikväll är det Mjövallen vs bärsan som gäller. Själv har jag varit lite för ful på sistone och är avstängd men ska iaf se till att vinna läktarkampen mot Samme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback