Funderingar från en biograf

Såg den gyllene kompassen igår och kom underfund med att mitt eget prassel är det prassel som stör mig mest. Att prassel och bio är intimt förknippade har väl knappast nån missat och inte heller jag. Detta leder till att jag alltid försöker slå rekord i att lämna så lite ljud ifrån mig när jag gräver i min gott & blandat (det var det som gällde igår). Resultatet blir att jag ger ifrån mig lika mycket ljud, men under en längre tid samt att jag missar ca 1 minut av handlingen för att jag är för fokuserad på grävandet. Slutade med det hela efter att ha tänkt igenom det.

FIlmen var annars bra. En riktig så kallad "se på bio film". Och jag blev sugen på skaffa mig en egen demon. Lite trist att det känns som att den slutade med en trailer för uppföljaren. Bara att vänta ett halvår.

Förra omgångens biofundering bestod i att alla filmer (detta var under Jesse James, också en väldigt bra film) som är långa (säg 3 timmar) likt fyra nyanser av brunt borde innehålla en pisspaus.

Annars då. Jo fick inte tag på några biljetter till Springsteen i Gbg i sommar. Att inte få biljetter till Springsteen börjar annars bli lite av en vana (ja, förutom förra året då när jag & Samme oväntat enkelt fick biljetter..). Nu var jag visserligen ganska dåligt engagerad (mitt engagemang bestod i lite SMS terror till Ante samt ett försök att ta sig in på ticnet vid 9) och December-humöret är faktiskt rätt bra ändå. Det löser sig kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback