Klart och betarrt!

Resan bokad, så den 19e Februari sitter jag på ett plan till Bangkok. Fyndade biljetter för bra 6000 SEK t o r med Qatar Airways. Vilket var nästan 2000 billigare än dom näst billigaste vi hittade.

I priset ingår dock en övernattning på Dohas flygplats på hemvägen (en resa som tar blyga 32 timmar med nattstoppet inräknat). Men det kändes det värt, kan ju dessutom bli kul att se, hmm, Quatar också.

Annars var det stora problemet att välja mat på planet då det fanns ett tjugotal alternativ. Jag slog på stort och valde efter mycket fundering "bland meal". Tänkte mig nåt sorts smörgåsbord av Quatariska delikatesser, men har realistiskt och tråkigt nog insett att det antagligen inte är så det ligger till. Vad det är har jag fortfarande ingen aning om däremot.

Tre dagar jobb (och bara två s k uppstigningar) kvar innan "jullov" och hemresa. Ser extra mycket framemot det nu när julruschen börjat komma igång på flygplatsen. Sällan ett plan med under 100 väskor, och då pratar vi inte dom små 5 kilos weekend väskorna utan "en veckas julmat och klappar för att kara julen på Teneriffa"-väskor. Och värre lär det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback