Pajas pa timlon

London vinter

Ja sa var man tillbaka i London, och som ni kan se pa bilden ovan lyckades aven vintern folja med dit. Detta var synen man fick fran varat koksfonster igar morse. Nagon langvarig sno var det daremot inte fragan om, utan nar jag senare hade lunch vid ett var den med undantag for vissa flackar utbytt mot vatten (och s k "black ice", som jag nu fatt lara mig ar nar smabarn glider pa snon sa den forvandlas till en halkbana )

I ovrigt kanns det ratt fint att vara tillbaka bade i lagenheten och pa jobbet. Vad galler rubriken sa har jag fortfarande, trots ett antal forfragningar, inte fatt skriva pa nagot kontrakt sa att jag far manadslon. Far istallet fortsatta dras med den lite lagre timlonen. Det verkar daremot inte som att jag ar den enda pa jobbet som inte far signa nagot, och min bild av engelska arbetsgivare som snala med en stor formaga att standigt skjuta pa saker vaxer sig allt starkare..

Lite mer positivt ar att jag nu betalat av min forsta del av studielanet (bara ca 21 tusen to go!) samt bokat en resa till Toronto tva veckor i borjan pa maj. Lyckades hitta en resa for ca 300 pund sa nu ar det bara att lata roadtrip-planerandet ta fart pa riktigt..

Det mindre postiva med detta ar att jag kort min privatekonomi i botten. Saken blir heller inte battre av att jag varit i Sverige och dragit fotterna efter mig i tva veckor och darfor fortfarande har tva veckor kvar till nasta loning.

Ska forresten eventuellt och se Magic Numbers ikvall (nae, jag har inte rad med det heller men nu far det vara fardigtjatat om ekonomi..)

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback