Go Jays, go

baseball

Återigen på plats i Toronto. Lagom till "$ 2 Tuesday" på Rogers centre. Alltså ca 12 kr(!!) för att gå och se baseball, vilket vi tyckte verkade som klippt och skuret. Toronto Blue Jays vs Boston Red Sox. Även jag ju aldrig varit särskilt insatt i baseball och även om matchen var i längsta laget var det faktiskt riktigt kul.

Hade jag bara varit uppväxt i en lite mer baseballorientarad omgivning, så hade det nog kunnat bli lite av min sport, alldeles tillräckligt statistik och sånt.Ok Skellefteå var väl visserligen bäst i Sverige där ett tag och bröderna Berggren (d.ä.) brukade ha baseball matcher på lägderna i burs, men ändå.

Känns väl mestadels rätt bra att vara tillbaka. New York var en grym stad dit jag måste tillbaka, men det kändes ändå som att vår knappa vecka fick duga för den här gången. Hur kan man inte tycka om en stad där ett helt gäng brandmän med brandbilen och allt står och ska spola av en stackare som fått i sig alldeles för mycket och därför valt att både lägga sig själv och sin enorma spya i en portuppgång. Bara i New York barn, bara i New York som Virtanen en gång i tiden brukade skriva...

Sista dan var vi ut på Ellis Island, där en stor del av alla immigranter (har inga siffror, men det var en sjuhelvetes massa) var tvungna att passera innan man fich dåtidens green card. Ett museum helt i min smak, och jag fick upp ångan för att läsa Wilhelm Mobergs (denne gigant!) "invandrarna", "utvandrarna" och allt vad dom nu heter (det är väl visserligen bara två tror jag?). I sommar kanske. Som så mycket annat.


-Lite diverse bilder från New York. Fr v: Vyn från Empire state nattetid (mäktigt), jag hedrar frihetsgudinnan med en Anton Andersson-pose, ute på pub med Olsson & Bobby och sist ground zero.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ledsen att säga det, men det är två böcker till i den serien förutom "Utvandrarna" och "Invandrarna". Och alla fyra är ganska tjocka.

Jag har också väldigt många böcker jag tänker att jag ska läsa på somrarna, men av någon anledning blir det aldrig av...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback