Mamma, jag kommer hem till jul

Det roliga med dammsugning är som bortblåst. Nu är väl frågan om det nångång varit roligt på sin plats, men faktiskt efter att ha nyinhandlat en förra veckan efter ca 2 månader utan var det faktiskt rätt kul. Men idag när jag tog fram den fanns det ingen spelglädje alls.


Jag har även fått julledigt! Mellan 19e och 27e December, vilket ska bli riktigt jävla skönt. Äta lite god mat, leka i snön(?) och bara slappa. Samt slippa värsta julruschen på flygplatsen, har hört och förstått att den kan vara lite otäck.

Att lägga pengar på en dammsugare är förresten en av dom mest tråkiga investeringar man kan göra.

Idag byter jag abetsgivare. Till Röros och rörigt är just vad det lär det bli. Samma jobb men annat namn på kläderna och utstyren. Förenklat skulle man skulle kunna säga att Northport delats på två och många av dom rutinerade herkarna (läs: Skamme och Almström) är inte mina arbetskompisar längre. Får se hur det här går..

Idag anlände Berre och Nyströms till Oslo och imorn kommer Larry, om jag  nu förstått rätt. Kan bli en tjuvstart på festival-helgen ikväll efter jobbet, innan det brakar det loss på fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback