Utan Visa-kort i Hagsätra

Långhelgen i Sthlm börjar lida mot sitt slut, och imorn går semestern vidare söderut.

Är väldigt nöjd med tiden här och känner att jag hunnit uträttat, om än inga stordåd, men åtminstone en respektabel summa. Lördagen blev en rejäl skiva med mycket rödvin och sång samt människor man inte sett på ett tag vilket alltid är kul.

Igår lämnade jag endast Johannes lägenhet för att köpa skräpmat och det blev iställt filmdag och filmkväll. Idag valde jag att utnyttja hufvudstaden lite mer och tog först lunch med broder, sedan lite planlöst irrande och inhandlande av nödvändigheter (som iPod-laddare och lösögonfransar). Sedan fika med Johannes och Davve innan vi mötte upp mina kära idéhistoriekompisar för ett par pils.

Resekamrat Jonas berättade att han blev uppringd av Quatar-airlines som hade undrat om vi verkligen ville ha Bland-meal då det främst var avsett för gammlingar utan tänder och folk som opererat tarmen (eller nåt sånt). Snäll som han ändrade han inte bara sin utan även min (hoppas jag..). Varför vi valt det har jag inget svar på, då jag uppenbarligen inte alls visste vad det var.

Dagens höjdpunkt var dock att mitt Visa-kort någongång under dagen blivit avmagnetiserat (för andra gången på typ en månad!). Takskig tajming då jag har ett norskt kort befinner mig i Sverige och åker till Thailnad dagen efter. Kan ju bli förbannat för mindre. Så nu reser man dit utan bankomatkort. Hoppas bara bankdosan inte bryter ihop också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback