Året som gick

Årets stad: New York. The big apple var precis lika häftigt att vara i som jag väntat mig. I´ll be back som Arnold skulle skrivit.


Årets äldsta: Skamme. I vanlig ordning. 2007 var året då han blev ännu ett år äldre.


Årets match: Danmark - Sverige 3 - 3, och ingen hängde riktigt med i handlingen. Och dess motsvarighet på det lokala planet (nåja, men om man verkligen försöker) Mjövallen - Burträsk 4 - 4. Hade bara Mjödvattnets IP haft fullständiga rättigheter hade någon säkert försökt sänka domarn där också. Gjorde även mitt enda mål i en annars väldigt medioker säsong.


Årets "bättre lycka nästa år": Mina studier.


Årets luriga: Vakterna på i slottsträdgården här i Oslo. Lyckas alltid gå förbi när dom har någon slags övning (för vad?) och blir alltid lite smårädd att jag ska råka gå i vägen eller göra nåt misstänkt. Att dom verkligen har vapen känns inte det minsta tryggt.


Årets bästa dag att gå till jobbet: Nyårsdagen. Såg inte ut som en vinnare på förhand, men att lämna oredan på Achilles Road och den hatade, i vanliga fall ljusbeiga heltäckningsmattan bakom sig på morgonen och veta att det iaf skulle vara ganska rent när man kom tillbaka kändes rätt skönt. Att först gå på det blöta tjärtaket och sen på mattan var ingen bra idé. Inte heller att ha öppen taklucka när det regnar.


Årets sommar: Regnig.

Årets skiva: Får bli Springsteens Magic. Ganska hård konkurrens, tror nästan jag måste sammanställe en topp tio en annan vacker dag. Men antal spelningar på iTunes ljuger aldrig.


Skulle även vilja ge priset för årets spelning till samme man, men jag är inte hundra på om det var i januari eller före nyår jag och samme såg honom på Wembley arena. Förhoppningsvis kan han bli årets spelning 2008 istället.


Årets internetfluga: Hade planen att bli ekonomiskt oberoende bloggare gått hem hade jag stolt kunnat skriva ebbat.blogg.se här. Nu får det istället bli detta beroendekallande facebook, tyvärr utan konkurrens.


Inte årets blogg: Skulle kunna vara många t ex denna, men jag måste ändå välja Tomas Ros på aftonbladet. Aftonbladet ska ju ändå föreställa Sveriges största kvällstidning och det här är vad dom kan erbjuda. Kom igen.


Årets mat: Julskinka. Efter ett julskinksfattigt 2006 i London var den bättre än nånsin denna jul. Ångrar bara att jag inte köpte med mig en till Oslo och det nya året.


Årets "så kallade": Den s k "Bergskedjan".


Årets mest saknade: Londons pubkultur och Guinessen. Saknaden kommer över mig då och då, inte så att jag vaknar svettig mitt i natten men det har gått så långt att jag t o m kan tänka tillbaka på den "lokala" ganska oglamourösa 3 one 7 och dess blöta hamburgerbröd med ett leende.


Årets mest saknade 2: Storsjöyran. Något gick snett i planeringen och det blev ingen pissdunge 2007.


Årets hatade: Alla dess jävla 73 kilos korvjumpabagar från diverse östeuropeiska städer. Ja, jag jobbar alltså på en flygplats och lyfter många väskor på en dag.


Årets bil: Starleten. På redan lånad tid tog den oss med packning till Norge, väl där kokade den ett par gånger och tog sig sedan tillbaka till Bursiljum. Strongt. Laddar nu som mest för en storartad comeback till sommaren, men enligt senaste rapporterna är den tveksam.


Årets bokning: Jag och Linneas biljetter till Thailand 19 feb. Genast kändes januari och februari mindre långa & jävliga.


Årets Cule: Näe. Får fan bli bättring först. Möjligtvis Messi.


Årets läsning: Antes julklapp till Danne: Den ocensurerade historien om Punkens historia: Please kill me. Lång titel och bara bok. Sen, även om jag tycker han skenar iväg lite väl mycket i sista boken måste Stieg Larsson vara med på ett hörn. Sträckläsning när den är som bäst.


(nästan) Årets comeback: Min nätpoker comeback som började strålande och sakta men säkert gick utför. Med ca 6 dollar kvar på pokerkontot några dar före nyår tog jag en icke tidsbestämd timeout. Jag kommer kanske tillbaka en vacker dag. Med 25 nya friska dollar att offra.


Kommentarer
Postat av: skamme

næsta års ældsta kan då fan inte bli jag. jag skulle vilja sæga att det blir; .....den gamla(!) eller gammal och gammal, så gammal ær han væl ændå inte!?

2008-01-09 @ 06:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback