När fru Fortuna vänder ryggen till

Har varit lite motvind idag. Att klockan ringde 04:40 efter två lediga dar var redan där ett illavarslande tecken.

Sedan fick jag efter några om och men veta att jag inte skulle få tillbaka  mina skattepengar nu (lång historia kort: blev nån bugg när jag bytte arbetsgivare och jag har betalat 50% i skatt nov/dec) utan skulle få vänta till våren nångång. Visst ett sätt att spara men jag föredrar det mer traditionella att få min lön på banken.

Sedan på väg hem skulle jag handla på ICA men i kassan totalvägrade mitt kort funka. Eftersom man mer eller mindre slutat med kontanter fick jag lite skamsen kila iväg mot en bankomat. Men efter två nitar även där ("ditt kort fungerar ej") fick jag istället lomma in på banken, där jag och hon i receptionen konstaterade att det inte funkade helt enkelt och beställde ett nytt. Jag frågade om det gick få lite kontanter eftersom jag hade en kasse mat väntandes på ICA, vilket hon tyckte var lite pinsamt (tror hon menade situationen och inte jag). Fick iaf pengar och stegade sedan som en förlorad son in på affären igen.

När jag sedan kom hem (ett bra tag efter beräkning) var cykel- och lägenhetsnyckeln som bortblåst. Stod säkert i fem-tio minuter och letade igenom fickorna under svordomar innan jag hittade dom.

Så när valet ikväll stod mellan norrlandsderby eller pokerkväll med jobbpolare var valet inte så svårt. Med den tur man haft idag kändes inte spel och dobbel helt rätt. Synd för AIKs del antagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback