Mannen med mustaschen

Rubriken har inget med mig att göra vill jag bara klargöra först.

Kom över våra kära kvällstidningar igår och kunde inte låta bli att fascineras av "mustasch-chocken". Alltså han, Rickard Palm, som hade mustasch på nyhetsändingen kl 18 men sedan efter s k tittarstorm rakade bort den lagom till 19.30-sändningen.

Visst är det oroväckande att folk reagerar på en sån sak och år 2008 ringer in och klagar på att ett nyhetsankare har mustasch. Men. Såna jönsar kommer tyvärr alltid finnas. Det som jag egentligen bryr mig över så pass att jag skriver det här är att han böjer sig och rakar bort den. Lite balls måste man väl ändå ha. Känns som ett missförstånd av vad public-service egentligen innefattar.

Mer intressant dock.
Men hur kunde buteljerat vatten bli en betydelsefull kulturell accessoar och hur i hela friden kan en halv värld plötsligt vara beredd att lägga tokigt mycket pengar på märkesvatten, medan den andra halvan törstar ihjäl? Marknadsföring när den är som sämst. Fortsätter det så blir vatten the next "bensin".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback