Oförutsedda utgifter

Vare sig det handlar om en vanlig p-bot eller klassikern att tvättmaskinen går sönder. Alltid lika hatat. Fru Fortuna är stenhård och tar ingen hänsyn till yttre omständigheter. Som att månaden börjar vara slut eller att en "helg" i Götebog ätit upp dom sista slantarna man hade råd att spendera för att kunna leva under semestern.

Åt andra hållet däremot. Oförutsedda inkomster. Då kan man ge sig fan på att det på något sätt jämnar ut sig. Skatteåterbäring ena dan och fastna på fartkamera nästa.

Ok, jag är mest bitter. Ska mycket till innan saker går sönder för hela min skatteåterbäring, men den räknas väl inte in i kategorin helller å andra sidan. Det är ju trots allt pengar man tjänat ihop, och dessutom något man i smyg räknar med varje år. Återbetalningsskyldig däremot, det är oförutsedd utgift på högsta nivå.

Min kamera råkade gå sönder därför detta ältande. Ni vill inte veta hur. Eller ni vill garanterat veta hur. Frågan är om jag vill berätta. En toalettstol var involverad och hur sedan klantigheten kunde gå så långt är och förblir ett mysterium.

Ska fortsätta min dag nu med ett besök på netonnet eller någon annan sida för att leta billiga kameror. Jobbade över 4 timmar igår för att jämna ut det hela. Fru Fortuna kan ta sig där bak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback