Värme och vad man gör med den

Märkt senaste dagarna hur min produktivitet och effektivitet kraftigt minskar i takt med att värmen stiger. Inte bara här på bloggen. Kan inte riktigt sätta fingret på vilka exakta saker som får ge vika utan vi kan väl nöja oss med att säga ordning och reda i allmänhet. Det är helt enkelt roligare med parkhäng, pils och låtsas ha semester.

Värme gör en slö det är vetenskapligt bevisat (antar jag). Det är ju inte för inte siesta är ett sydländskt påfund och att ju varmare land man hamnar i, desto mer avlslappnade är i regel folket.

Ska jag t ex lyckas prestera med studier nångång måste det nog ske på ett ställe där åtminstone en del av året har kyla och väder man tycker illa om. Sundsvall känns ju i det fallet passande. Har ju även lite drömmar om en termin down under, och skulle det bli så får den agera ett slutgiltigt test för min teori.

Tänk att försöka göra karriär (lite fånigt och skitnödigt ord, men låt gå) i Brasilien. Jobba över eller dricka caiprinha på stranden? Hmm.

På ett liknande sätt som bra musik ofta skrivs ur olycka hålls mitt liv i fas genom gråa dagar.

Slutligen och helt på tal om inget annat: Henke till EM! - På en tisdag, jaja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback